Co nowego w tym miesiącu (5-latki gr.I)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.1

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (styczeń 2025):

    • Temat 1: Witamy Nowy Rok
    • Temat 2: Karnawał
    • Temat 3: Babcia i dziadek
    • Temat 4: Życie w krainie śniegu i lodu

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • -liczy sylaby w wyrazach
    • -dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazów
    • -zna nazwy wszystkich miesięcy
    • -wymieni ich nazwy po kolei ze zrozumieniem
    • -prawidłowo posługuje się przyborami do pisania
    • -przelicza liczebnikami
    • -wypowiada się nt. zwyczajów powitania Nowego Roku
    • -bawi się godnie z zainteresowaniami
    • -potrafi rymować
    • -zna pory roku
    • -wymieni je i poda ich cechy charakterystyczne
    • -odtwarza różne rytmy
    • – chętnie uczestniczy w zajęciach muzycznych
    • -precyzyjnie rysuje po śladzie
    • -odgaduje nazwy figur po kształcie
    • -rozwiązuje zagadki
    • -wie co to jest kalendarz
    • -wie, ze należy dostosować strój do pogody
    • -kończy wyrazy po jednej sylabie
    • -używa zwrotów grzecznościowych
    • -jest pomysłowe w wykonaniu pracy
    • -gra na instrumentach zgodnie z opowieścią słowną
    • -odczuwa przyjemne emocje
    • -interesuje się pogodą
    • -odgaduje imię dziecka po opisie słownym danej osoby
    • -prawidłowo wypowiada zgłoski
    • -koloruje precyzyjnie
    • -zna znak graficzny litery u,U
    • -wie, że głoska u jest samogłoską
    • -wycina i przykleja elementy do ozdobienia balona
    • -dba o estetykę prac
    • -odnajduje w tekście litery u,U
    • -samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
    • – posługuje się pojęciami dłuższy, krótszy, tej samej długości
    • -określa głoskę na końcu słowa
    • -liczy w zakresie do 20
    • -samodzielnie projektuje maskę karnawałową
    • -określa czy wieje wiatr
    • -lepi poznane litery z plasteliny
    • -poprawnie wypowiada dźwięki
    • -poprawnie łączy obrazek z cyfrą
    • -uważnie słucha opowiadania
    • -śmiało wypowiada się na forum grupy
    • – układa historyjkę obrazkową i opowiada jej treść
    • -wypowiada się nt. swoich dziadków
    • -szanuje starszych
    • -rysuje pastelami na określony temat
    • -wie jak narysować portret
    • -rozpoznaje litery i je nazywa
    • -zna znak graficzny cyfry 8
    • -przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie 8
    • – wyróżnia głoski w wygłosie
    • -liczy kwiatki i wpisuje odpowiednia cyfrę
    • -samodzielnie wykonuje laurkę
    • -dba o czystość swojego obuwia przed wejściem do przedszkola
    • -szybkie reagowanie na polecenia słowne i wzrokowe
    • -układa zdania do słowa na określoną głoskę
    • -interesuje się mapą, innymi krajami
    • -odnajduje określone kontynenty na mapie
    • -maluje pastą do zębów na określony temat
    • -wie jak powstaje śnieg
    • -ogląda płatki śniegu pod lupą
    • -zna utwór Cztery pory roku – Zima” A. Vivaldiego
    • -odgaduje zagadki o zwierzętach
    • -potrafi o nich opowiedzieć
    • -wie gdzie mieszkają
    • -przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie8
    • -dodaje i odejmuje w zakresie 8
    • -posługuje się cyframi
    • -jest sprawne ruchowo
    • -słucha poleceń nauczyciela
    • -samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
    • -układa w całość obrazek
    • -precyzyjnie rysuje po śladzie
    • -bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami
    • -bawi się zgodnie z ustalonymi zasadami
    • -precyzyjnie rysuje po śladzie
    • -prawidłowo wymawia zgłoski
    • -aktywnie uczestniczy w zajęciu
    • -słucha poleceń nauczyciela
    • -wycina elementy pingwina i łączy je w całość
    • -wie, że częste przebywanie na świeżym powietrzu wzmacnia odporność organizmu
    • -wypowiada nazwy zwierząt w liczbie pojedynczej i mnogiej
    • -odnajduje na mapie kontynenty Arktykę i Antarktydę
    • -potrafi o tych kontynentach opowiedzieć
    • -zauważa zmiany w przyrodzie
    • -potrafi rytmizować teksty
    • -zna znak graficzny litery b,B
    • -jest sprawne manualnie
    • -układa zdania z rozsypanki wyrazowej
    • -zna literę B,b
    • -rysuje znaki literopodone
    • -dodaje i odejmuje na liczmanach
    • -poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi

     

    II. Piosenka: „Moja babcia” – muz. Mirosław Krzysztopa, sł. Dorota Kossakowska.

    1. Moja babcia czarodziejka,
    umie szczęście wyczarować.
    I w świat bajek oraz baśni,
    lubi często podróżować.

    Ref: Kocham moją babcię,
    najmocniej na świecie.
    Nigdzie tak wspaniałej
    babci nie znajdziecie. /2x

    2. Lubi chodzić na spacery,
    z letnim wiatrem iść w zawody.
    Kiedy ładna jest pogoda,
    chętnie skacze też do wody.

    Ref: Kocham moją babcię…

    3. Moja babcia pięknie tańczy,
    tango oraz inne tańce.
    Wtedy kiedy jest karnawał,
    robi różne przebierańce.

    Ref: Kocham moją babcię…

     

    III. Wiersz: „Rok” – wiersz D. Kossakowskiej.

    Nowy Rok się rozpoczyna,
    zima już króluje.
    Wielkie mrozy oraz zaspy
    dla nas przygotuje.

    Mija zima i zielenią,
    wiosna świat maluje.
    A na starym drzewie bocian,
    Gniazdo swe buduje.

    Kiedy lato się zaczyna,
    wszyscy się cieszymy.
    Na wędrówkę w blasku słońca
    chętnie wyruszymy.

    Jesień barwna i deszczowa,
    sypie liście z drzewa.
    A chór naszych pięknych ptaków,
    w parku już nie śpiewa.