Co nowego w tym miesiącu (5-latki gr.I)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.1

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (marzec 2025):

    • Temat 1: Zwierzęta egzotyczne
    • Temat 2: Szukamy wiosny – przedwiośnie
    • Temat 3: Czy to już wiosna??
    • Temat 4: Woda i słońce

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „g”, „G”
    • doskonalenie słuchu fonematycznego,
    • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami,
    • rozwijanie logicznego myślenia,
    • doskonalenie sprawności manualnej
    • zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,
    • doskonalenie percepcji słuchowej,
    • umuzykalnianie dzieci
    • kształcenie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania,
    • doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanych ćwiczeniach,
    • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
    • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie podczas lepienia bałwana,
    • doskonalenie celności poprzez rzuty śnieżkami do wyznaczonego celu,
    • przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania ze śniegu podczas zabawy
    • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
    • doskonalenie umiejętności rytmizowania tekstu,
    • umuzykalnianie dzieci
    • poznanie sposobu tworzenia wycinanek,
    • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami,
    • rozwijanie wyobraźni dziecka
    • zapoznanie z treścią opowiadania,
    • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami,
    • zwrócenie uwagi na znaczenie przyjaźni w życiu człowieka.
    • matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,
    • osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
    • w zakresie przedsiębiorczości,
    • w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
    • wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „w” „W”
    • doskonalenie słuchu fonematycznego.
    • określenie głoski g jako spółgłoski
    • doskonalenie umiejętności porównywania zbiorów,
    • usprawnianie techniki rachunkowej,
    • doskonalenie umiejętności porządkowania cyfr od najmniejszej do największej i od naj większej do najmniejszej
    • rozwijanie umiejętności poprawnej intonacji,
    • doskonalenie percepcji słuchowej,
    • kształcenie umiejętności koordynacji ruchów.
    • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami,
    • utrwalenie nazw zimowej garderoby,
    • zachęcanie do codziennych spacerów jako sposobu na hartowanie organizmu
    • wzbogacanie słownictwa o treści niedostępne bezpośredniej obserwacji,
    • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.

     

    II. Piosenka: „Przedwiośnie” –  piosenka (muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota Kossakowska)

    1. Słońce świeci na jasnym niebie,
      wkoło ptaki głośno śpiewają.
      Wszyscy ludzie już z utęsknieniem,
      na przyjście wiosny czekają.

    Ref.: A ona ciągle nie przychodzi,
    a ona ciągle zapomina.
    O tym, że kwiaty chcą rozkwitać,
    bo pora ciepła się zaczyna.

    2. W świecie ptaków dziś poruszenie,
    trzeba gniazda szybko budować.
    Żeby zdążyć jeszcze przed latem,
    pisklęta swoje wychować.

    Ref.: A ona…

     

    III. Wiersz: „Krokodyle i motyle” – Dorota Kossakowska

    Dziewięć kamieni leży w rzece,
    a obok nich krokodyle.
    Nad dziewięcioma krokodylami,
    latają piękne motyle.

    Dziewięć motyli kolorowych,
    każdy piękny i młody.
    Ale żaden motylek
    nie wskoczy dziś do wody.