Co nowego w tym miesiącu (5-latki gr.I)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.1

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (wrzesień 2024):

    • Temat 1: Witamy w przedszkolu
    • Temat 2: Jestem bezpiecznym przedszkolakiem
    • Temat 3: Chcę być zdrowy
    • Temat 4: Jesień w sadzie i ogrodzie

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • zapoznanie z wyglądem sali oraz rozmieszczeniem kącików tematycznych
    • zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych,
    • wdrażanie do dbania o porządek w sali,
    • rozwijanie zainteresowań plastycznych,
    • doskonalenie sprawności manualnej,
    • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
    • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
    • utrwalanie imion i nazwisk dzieci w grupy,
    • wdrażanie do pomagania innym,
    • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
    • rozwijanie wrażliwości muzycznej podczas słuchania muzyki,
    • doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia nauczyciela,
    • kształtowanie świadomości schematu własnego ciała,
    • utrwalanie nazw części ciała,
    • kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały,
    • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
    • zapoznanie ze słowami i melodią piosenki,
    • rozwijanie wyobraźni muzycznej,
    • rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego,
    • ćwiczenia w dostrzeganiu charakterystycznych cech postaci,
    • ćwiczenia w prawidłowym rozmieszczeniu rysunku na kartce,
    • integrowanie się z grupą we wspólnej zabawie,
    • wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad współżycia w grupie,
    • zwrócenie uwagi na różne sposoby oznakowania przejścia dla pieszych,
    • poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach,
    • doskonalenie umiejętności bezpiecznego przechodzenia na drugą stronę jezdni
    • wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze,
    • utrwalanie wiadomości o znakach drogowych i sygnalizatorze świetlnym,
    • uświadamianie konieczności poznania przepisów ruchu drogowego
    • zapoznanie z liczbą 1 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
    • zapoznanie z wyglądem cyfry 1,
    • rozwijanie myślenia matematycznego
    • przybliżanie dzieciom wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych: karetka, radiowóz policyjny, wóz strażacki,
    • utrwalanie numerów alarmowych: 999 pogotowie ratunkowe; 998 straż pożarna; 997 policja, 112 numer alarmowy (wybierany z telefonu komórkowego)
    • rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych,
    • kształtowanie umiejętności przewidywania następstw różnych zachowań,
    • podkreślanie znaczenia aktywnego wypoczynku jako źródła zdrowia,
    • kształtowanie postawy dbałości o higienę ciała,
    • wdrażanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
    • doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami,
    • zapoznanie z liczbą 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
    • zapoznanie z wyglądem cyfry 2,
    • usprawnianie aparatu mowy,
    • wdrażanie do świadomego kierowania ruchami narządów artykulacyjnych,
    • poszerzenie pojemności płuc,
    • wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „o”, „O”.
    • doskonalenie słuchu fonematycznego,
    • określenie głoski o jako samogłoski,
    • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami,
    • ukazanie znaczenia owoców i warzyw dla zdrowia,
    • zapoznanie z liczbą 3 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
    • zapoznanie z wyglądem cyfry 3,
    • utrwalenie nazw owoców,
    • ukazanie wartości odżywczych owoców,
    • zapoznanie dzieci ze sposobem robienia przetworów na zimę,
    • wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się narzędziami kuchennymi,
    • zachęcanie do udzielania pomocy rodzicom podczas przygotowywania przetworów na zimę.

     

    II. Piosenka: „Przedszkolak” – słuchanie piosenki; muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota Kossakowska.

    I. Bracia mówią jesteś mały,
    chodzisz jeszcze do przedszkola.
    Ciągle tylko chcesz się bawić,
    tak jak Kasia oraz Ola.

    Ref: Jestem jeszcze przedszkolakiem.
    Zmienię kiedyś cały świat.
    Jestem dobry i wesoły,
    chociaż mam niewiele lat.

    II. Umiem liczyć, znam kolory.
    I nazywam też figury.
    Umiem rzucać już do celu.
    Umiem skoczyć też do góry.

    Ref: Jestem jeszcze…

    III. Wiersz: „Przedszkolne rozterki” –  wiersz D. Kossakowskiej

    Do przedszkola przyszły dzieci,
    wszystkie roześmiane.
    Zostawiły dzisiaj w domu
    tatę oraz mamę.

    Aż tu nagle…
    Co się dzieje? Skąd te smutna minka?
    Stoi w kącie,
    cicho płacząc nieznana dziewczynka.

    O, już Karol przy niej stoi,
    pyta co się stało?
    Już uśmiecha się,
    pociesza, daje lalkę małą.

    Buzia Zosi już się zmienia,
    uśmiech się pojawia.
    I już Zosia uśmiechnięta
    z Karolem rozmawia.