Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.2
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (listopad 2024):
- Mały patriota
- W co się bawić, kiedy pada deszcz
- Mój przyjaciel miś
- Domowe zwierzęta
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- słucha uważnie opowiadania
- poprawnie odpowiada na pytania
- rozwiązuje zagadki
- wypowiada się nt. obrazka
- liczy wyrazy w zdaniach
- dzieli nazwy na sylaby
- wypowiada słowa rozpoczynające się na daną głoskę
- wymienia spółgłoski i samogłoski
- wyróżnia głoski w nagłosie
- dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazów
- zna znak graficzny litery ,,d, D”
- zauważa różnice w wyglądzie domów
- pisze po śladzie i samodzielnie
- zna symbole narodowe Polski
- opowiada treść legendy o Lechu, Czechu i Rusie
- zna treść hymnu
- potrafi zachować właściwą postawę podczas śpiewania hymnu
- zachowuje wierność kolorystyki godła
- zauważa na państwowych budynkach symbole narodowe
- zna datę Narodowego Święta Niepodległości
- wie kto to był Józef Piłsudski
- dba o porządek i czystość otoczenia
- szybko reaguje na zmiany tempa i rytmu
- jest sprawne manualnie
- posługuje się określeniami długi, krótki, dłuższy, krótszy
- jest sprawne ruchowo
- zachowuje prawidłową postawę w czasie ćwiczeń
- przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
- zna znak graficzny litery ,,Y y”
- wyszukuje literę ,,Y y” w wyrazach
- pisze literę ,,Y y” po śladzie
- wycina precyzyjnie określone kształty
- rozpoznaje emocje
- śpiewa poznaną piosenkę
- zna znak graficzny cyfry ,,0”
- pisze cyfrę ,,0” po śladzie
- przelicza liczebnikami głównymi
- zna instrumenty perkusyjne
- wymienia szczegóły jesiennej pogody
- zauważa zmiany w przyrodzie
- mówi wiersz z pamięci
- zna znak graficzny litery l, L
- ogląda książki, wyszukuje określone obrazki
- szanuje książki
- zna historie powstania pluszowego misia
- wymienia kilka znanych postaci (Jogi, Puchatek……)
- wypowiada się nt. poznanego niedźwiedzia, jego wyglądu, zwyczajów
- zna zabawę „Stary niedźwiedź”
- lepi z plasteliny misia
- szuka wyrazów przeciwnych
- rozpoznaje i nazywa litery
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
- nazywa rozpoznane rośliny
- wycina obrazki i układa je wg kolejności zdarzeń
- tworzy opowiadanie do historyjki
- rozpoznaje głosy zwierząt
- nazywa różne gatunki żółwia
- potrafi opowiedzieć o jego trybie życia
- zna znak graficzny litery ,,K,k”
- starannie wykonuje pracę plastyczną
- wie jak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu
- nazywa zwierzęta
- wypowiada się nt. zwierząt
- wie jak należy opiekować się zwierzętami
- powtarza z pamięci rymowankę
- układa rytmy
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Deszcz” – muz. Mirosław Krysztopa, sł. Dorota Kossakowska- Deszcz pada dziś od rana,
już zmoczył cały świat.
Deszcz lubią wszystkie drzewa,
i nawet mały kwiat.
Ref: Kap, kap, plum, plum, kap, kap, plum, plum /2x
deszczowa brzmi muzyka.
Kap, kap, plum, plum, kap, kap, plum, plum /2x
za chmurą słońce znika.2. Deszczowe chmury płyną,
a słońce smacznie śpi.
Gdzieś pod kamieniem małym,
o deszczu mrówka śni.Ref: Kap, kap…
3. Dziś idę po kałużach,
podziwiam mokry świat.
Spoglądam w niebo szare,
bo deszczyk to mój brat.Ref: Kap, kap…
III. Wiersz: „Rybka” – Dorota Kossakowska
W wielkim oceanie mała rybka pływa.
I każdego ranka, szlaki wciąż odkrywa.Podwodne wyprawy lubi też jej mama.
Pływać swą córeczkę nauczyła sama.Teraz obie płyną na wyprawę nową
– śledzik je zaprosił na wodę sodową.