Aktualnie uczymy się w grupie 3-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (marzec 2025):
- Marcowa pogoda
- Czekamy na wiosnę
- Już wiosna
- Zwierzęta na wsi
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- -zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań
- -rozbudzanie własnej inicjatywy
- -wydłużanie fazy wydechowej
- -wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody
- -interesowanie się zjawiskami pogodowymi
- -rozbudzanie własnej inicjatywy
- -rozwijanie inwencji twórczej
- -kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- -rozwijanie wyobraźni dzieci podczas zabawy z elementami dramy
- -rozwijanie sprawności manualnych
- -kształtowanie sprawności i zwinności ruchowych
- -wdrażanie do przestrzegania zasad higieny
- -zapoznanie z zasadami gry „Memory” i inne
- -kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych
- -kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
- -zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
- -rozumienie zależności między rodzajem ubrania, a pogodą
- -nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
- -zapoznanie z oznakami wiosny
- -dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
- -zapoznanie z kolejnością pór roku
- -szerzenie wiadomości nt przyjścia wiosny
- -doskonalenie słuchu fonematycznego
- -wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania
- -zachęcanie do słuchania wiersza
- -wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej
- -poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi
- -usystematyzowanie wiadomości o zwierzętach żyjących na wsi
- -kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
- -poszerzanie wiadomości nt przetworów z mleka
- przezwyciężanie niechęci do potraw
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIĘDZY INNYMI WIERSZ: – Wiersz miesiąca
Raz śnieg pada, a raz deszczyk
Na jeziorze lód już trzeszczy
Błękit nieba lśni w kałuży
Bałwan w słońcu oczy mrużyKoniec zimy
Przerwa. Dzwonek
To nie dzwonek. To skowronek.
III. PIOSENKA: Piosenka miesiąca- Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
pomyślał: „Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może!”
Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?- Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?- I wiosenka go posłuchała,
Kolorowe kwiaty nam dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.
Ref. Obudziła pąki kwiatów! (WIOSNA!)
Pokazała gniazda ptakom! (WIOSNA!)
Wygoniła misia nory!
Ożywiła pola, bory!