Co nowego w tym miesiącu (3-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 3-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (marzec 2025):

    1. Marcowa pogoda
    2. Czekamy na wiosnę
    3. Już wiosna
    4. Zwierzęta na wsi

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • -zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań
    • -rozbudzanie własnej inicjatywy
    • -wydłużanie fazy wydechowej
    • -wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody
    • -interesowanie się zjawiskami pogodowymi
    • -rozbudzanie własnej inicjatywy
    • -rozwijanie inwencji twórczej
    • -kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
    • -rozwijanie wyobraźni dzieci podczas zabawy z elementami dramy
    • -rozwijanie sprawności manualnych
    • -kształtowanie sprawności i zwinności ruchowych
    • -wdrażanie do przestrzegania zasad higieny
    • -zapoznanie z zasadami gry „Memory” i inne
    • -kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych
    • -kształtowanie umiejętności posługiwania się głosem
    • -zapoznanie z nazwami rodzajów wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami działania wiatru
    • -rozumienie zależności między rodzajem ubrania, a pogodą
    • -nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów
    • -zapoznanie z oznakami wiosny
    • -dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
    • -zapoznanie z kolejnością pór roku
    • -szerzenie wiadomości nt przyjścia wiosny
    • -doskonalenie słuchu fonematycznego
    • -wdrażanie do samodzielnego ubierania się i rozbierania
    • -zachęcanie do słuchania wiersza
    • -wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej
    • -poszerzanie wiedzy o zwierzętach hodowanych na wsi
    • -usystematyzowanie wiadomości o zwierzętach żyjących na wsi
    • -kształtowanie postawy odpowiedzialności za zwierzęta
    • -poszerzanie wiadomości nt przetworów z mleka
    • przezwyciężanie niechęci do potraw

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIĘDZY INNYMI WIERSZ: – Wiersz miesiąca

    Raz śnieg pada, a raz deszczyk
    Na jeziorze lód już trzeszczy
    Błękit nieba lśni w kałuży
    Bałwan w słońcu oczy mruży

    Koniec zimy
    Przerwa. Dzwonek
    To nie dzwonek. To skowronek.


    III. PIOSENKA: Piosenka miesiąca

    1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
      I zobaczył świat szarobury.
      pomyślał: „Kto tu pomoże?
      Świat taki szary być nie może!”

    Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
    Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
    Kto wygoni misia nory?
    Zazieleni pola, bory?

    1. Promyk słońca spotkał wiosenkę
      I zaśpiewał krótką piosenkę.
      Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
      I obudź misia, obudź rzeczkę.

    Ref. Kto obudzi pąki kwiatów?  (WIOSNA!)
    Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
    Kto wygoni misia nory?  
    Zazieleni pola, bory?

    1. I wiosenka go posłuchała,
      Kolorowe kwiaty nam dała.
      Zabłysnęła w krąg kolorami
      I już zostanie teraz z nami.

    Ref. Obudziła pąki kwiatów! (WIOSNA!)
    Pokazała gniazda ptakom! (WIOSNA!)
    Wygoniła misia nory!
    Ożywiła pola, bory!