Co nowego w tym miesiącu (4-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (listopad 2024):

    • Tydzień 1: Co robimy w chłodne dni
    • Tydzień 2: Dbamy o czystość
    • Tydzień 3: Zwierzęta domowe
    • Tydzień 4: Zwierzęta w lesie

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • bawi się zgodnie z ze swoimi zainteresowaniami
    • zna zabawę „Balonik”
    • odgaduje zabawki
    • potrafi wymienić zajęcia dzienne i nocne
    • współpracuje w grupie z innymi dziećmi
    • jest spostrzegawcze
    • wczuwa się w emocje innych w czasie zabawy
    • dba o porządek wokół siebie
    • poprawnie wypowiada dźwięki
    • buduje dłuższe wypowiedzi
    • śpiewa piosenkę
    • precyzyjnie rysuje znaki
    • poprawnie wykonuje zadania ruchowe
    • słucha uważnie bajeczki
    • układa rymy do podanych słów
    • samodzielnie tworzy pracę plastyczną
    • dba o zabawki i gry
    • jest aktywne
    • precyzyjnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
    • układa rytmy wg wzoru
    • klasyfikuje wg koloru
    • potrafi się wypowiedzieć na temat właściwego ubioru
    • przestrzega zasady korzystania tylko ze swoich przyborów higienicznych
    • wykonuje zadania ruchowe
    • ilustruje piosenkę ruchem
    • nie przeszkadza innym w słuchaniu bajki
    • zachęcanie do rozwijania zainteresowań
    • rysuje różne wzory przy muzyce
    • rozpoznaje instrumenty po wydawanym dźwięku
    • tworzy wspólnie muzykę
    • odtwarza rytm
    • jest samodzielne w ubieraniu się
    • prawidłowo posługuje się przyborami do rysowania
    • zna i stosuje zasady dobrej zabawy
    • stosuje pojęcia wyżej – niżej
    • prawidłowo posługuje się kredkami
    • potrafi przegrywać
    • chętnie bierze udział w zabawach relaksacyjnych
    • prawidłowo powtarza dźwięki
    • wie co się stanie, gdy nie będzie się dbać o czystość
    • bezpiecznie bawi się na placu
    • kulturalnie odnosi się do innych
    • bawi się zgodnie z zainteresowaniami
    • rysuje po śladzie
    • poprawnie wymawia słowa
    • rozumie i wykonuje polecenia
    • koloruje wg kodu
    • zna i nazywa kolory
    • bawi się zgodnie z rówieśnikami
    • potrafi posługiwać się nożyczkami i wycinać po linii prostej
    • wypowiada się na temat
    • klasyfikuje wg przeznaczenia
    • przelicza w zakresie
    • chętnie uczestniczy w zabawie
    • rozumie symbole i gesty
    • odkłada zabawki na miejsce
    • zna przybory toaletowe
    • koloruje wg własnego pomysłu
    • rozwiązuje zagadki
    • wykonuje zadania nauczyciela
    • wypowiada się nt wyglądu przedmiotów
    • porównuje, zauważa różnice w kształcie, kolorze
    • próbuje wykonać podskoki obunóż i jednonóż
    • śpiewa i bawi się przy piosence
    • rozpoznaje zwierzęta
    • wypowiada się nt. Zwierząt
    • zna cechy charakterystyczne niektórych zwierząt
    • wie jak należ opiekować się zwierzętami
    • precyzyjnie koloruje
    • słucha poleceń
    • jest twórcze słownie
    • układa wg polecenia
    • rozpoznaje zwierzęta
    • sprawnie naśladuje chód zwierzą
    • poprawnie posługuje się przyborem
    • mówi wiersz z pamięci
    • wymieni zwierzęta hodowane w domu
    • stosuje się do reguł zabawy
    • wie jak należy zachować się w kontakcie z psem
    • jest aktywne w czasie zabawy
    • reaguje na dźwięki i inne sygnały
    • dzieli wyrazy na sylaby
    • łączy obrazek z cieniem
    • potrafi właściwie zachować się podczas wizyty gościa
    • wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
    • mówi wiersz z pamięci
    • jest twórcze podczas budowania
    • słucha opowiadania
    • przelicza liczebnikami w zakresie 5
    • tworzy zbiory i przelicza element
    • bierze udział w zabawie integracyjne
    • zna właściwości magnesu
    • poprawnie wypowiada zgłoski
    • stawia się na zbiórki
    • wymieni domy określonych zwierząt
    • umie posługiwać się farbami
    • potrafi rywalizować z innymi
    • lepi z plasteliny na określony temat
    • wypowiada się nt. tego co lubi lub tego czego nie lubi
    • tworzy dłuższe zdania
    • wie jak wygląda teatr
    • rozpoznaje kukiełki, pacynki
    • wie co to jest scena, kto to jest actor
    • wypowiada się na określone tematy
    • precyzyjnie koloruje obrazek
    • potrafi wycinać
    • stosuje zasady bezpieczeństwa podczas wycinania
    • chętnie odtwarza role
    • znajduje różnice
    • wycina formy owalne
    • tworzy muzykę na instrumentach perkusyjnych
    • układa obrazek z części
    • rysuje postaci bajkowe
    • wspólnie wykonuje prace plastyczną
    • odgaduje zagadki słowne
    • potrafi konstruować z klocków
    • rozpoznaje uczucia i mówi o nich 

     

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Jesienna pogoda”.

    Jesienna pogoda, pada deszcz,
    parasol więc na spacer bierz.
    Jesienna pogoda, lata szkoda,
    które odeszło gdzieś.

    Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
    kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
    Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
    kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.

     

    III. WIERSZ – „Nasze zwierzęta”

    Zwierzęta kochamy i o nie zawsze dbamy.
    Papugę karmimy i do niej mówimy.
    A często się zdarza, że ona powtarza.

    Kot i pies, to przyjaciele, z nimi zabaw zawsze wiele.
    Rybki w akwarium ciągle pływają i ogonkami do nas machają.
    Tylko żółwik nasz malutki chowa się do skorupki jak do budki.