Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (listopad 2024):
- Tydzień 1: Co robimy w chłodne dni
- Tydzień 2: Dbamy o czystość
- Tydzień 3: Zwierzęta domowe
- Tydzień 4: Zwierzęta w lesie
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- bawi się zgodnie z ze swoimi zainteresowaniami
- zna zabawę „Balonik”
- odgaduje zabawki
- potrafi wymienić zajęcia dzienne i nocne
- współpracuje w grupie z innymi dziećmi
- jest spostrzegawcze
- wczuwa się w emocje innych w czasie zabawy
- dba o porządek wokół siebie
- poprawnie wypowiada dźwięki
- buduje dłuższe wypowiedzi
- śpiewa piosenkę
- precyzyjnie rysuje znaki
- poprawnie wykonuje zadania ruchowe
- słucha uważnie bajeczki
- układa rymy do podanych słów
- samodzielnie tworzy pracę plastyczną
- dba o zabawki i gry
- jest aktywne
- precyzyjnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
- układa rytmy wg wzoru
- klasyfikuje wg koloru
- potrafi się wypowiedzieć na temat właściwego ubioru
- przestrzega zasady korzystania tylko ze swoich przyborów higienicznych
- wykonuje zadania ruchowe
- ilustruje piosenkę ruchem
- nie przeszkadza innym w słuchaniu bajki
- zachęcanie do rozwijania zainteresowań
- rysuje różne wzory przy muzyce
- rozpoznaje instrumenty po wydawanym dźwięku
- tworzy wspólnie muzykę
- odtwarza rytm
- jest samodzielne w ubieraniu się
- prawidłowo posługuje się przyborami do rysowania
- zna i stosuje zasady dobrej zabawy
- stosuje pojęcia wyżej – niżej
- prawidłowo posługuje się kredkami
- potrafi przegrywać
- chętnie bierze udział w zabawach relaksacyjnych
- prawidłowo powtarza dźwięki
- wie co się stanie, gdy nie będzie się dbać o czystość
- bezpiecznie bawi się na placu
- kulturalnie odnosi się do innych
- bawi się zgodnie z zainteresowaniami
- rysuje po śladzie
- poprawnie wymawia słowa
- rozumie i wykonuje polecenia
- koloruje wg kodu
- zna i nazywa kolory
- bawi się zgodnie z rówieśnikami
- potrafi posługiwać się nożyczkami i wycinać po linii prostej
- wypowiada się na temat
- klasyfikuje wg przeznaczenia
- przelicza w zakresie
- chętnie uczestniczy w zabawie
- rozumie symbole i gesty
- odkłada zabawki na miejsce
- zna przybory toaletowe
- koloruje wg własnego pomysłu
- rozwiązuje zagadki
- wykonuje zadania nauczyciela
- wypowiada się nt wyglądu przedmiotów
- porównuje, zauważa różnice w kształcie, kolorze
- próbuje wykonać podskoki obunóż i jednonóż
- śpiewa i bawi się przy piosence
- rozpoznaje zwierzęta
- wypowiada się nt. Zwierząt
- zna cechy charakterystyczne niektórych zwierząt
- wie jak należ opiekować się zwierzętami
- precyzyjnie koloruje
- słucha poleceń
- jest twórcze słownie
- układa wg polecenia
- rozpoznaje zwierzęta
- sprawnie naśladuje chód zwierzą
- poprawnie posługuje się przyborem
- mówi wiersz z pamięci
- wymieni zwierzęta hodowane w domu
- stosuje się do reguł zabawy
- wie jak należy zachować się w kontakcie z psem
- jest aktywne w czasie zabawy
- reaguje na dźwięki i inne sygnały
- dzieli wyrazy na sylaby
- łączy obrazek z cieniem
- potrafi właściwie zachować się podczas wizyty gościa
- wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
- mówi wiersz z pamięci
- jest twórcze podczas budowania
- słucha opowiadania
- przelicza liczebnikami w zakresie 5
- tworzy zbiory i przelicza element
- bierze udział w zabawie integracyjne
- zna właściwości magnesu
- poprawnie wypowiada zgłoski
- stawia się na zbiórki
- wymieni domy określonych zwierząt
- umie posługiwać się farbami
- potrafi rywalizować z innymi
- lepi z plasteliny na określony temat
- wypowiada się nt. tego co lubi lub tego czego nie lubi
- tworzy dłuższe zdania
- wie jak wygląda teatr
- rozpoznaje kukiełki, pacynki
- wie co to jest scena, kto to jest actor
- wypowiada się na określone tematy
- precyzyjnie koloruje obrazek
- potrafi wycinać
- stosuje zasady bezpieczeństwa podczas wycinania
- chętnie odtwarza role
- znajduje różnice
- wycina formy owalne
- tworzy muzykę na instrumentach perkusyjnych
- układa obrazek z części
- rysuje postaci bajkowe
- wspólnie wykonuje prace plastyczną
- odgaduje zagadki słowne
- potrafi konstruować z klocków
- rozpoznaje uczucia i mówi o nich
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Jesienna pogoda”.
Jesienna pogoda, pada deszcz,
parasol więc na spacer bierz.
Jesienna pogoda, lata szkoda,
które odeszło gdzieś.Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.
Kap, kap, kap deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap szkoda, że nie oranżada.III. WIERSZ – „Nasze zwierzęta”
Zwierzęta kochamy i o nie zawsze dbamy.
Papugę karmimy i do niej mówimy.
A często się zdarza, że ona powtarza.Kot i pies, to przyjaciele, z nimi zabaw zawsze wiele.
Rybki w akwarium ciągle pływają i ogonkami do nas machają.
Tylko żółwik nasz malutki chowa się do skorupki jak do budki.