Co nowego w tym miesiącu (6-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 6-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (czerwiec, lipiec 2024):

    Czerwiec:

    • Czego dzieci potrzebują.
    • Lato, lato, lato czeka.
    • Wkrótce wakacje.

    Lipiec:

      • Zwiedzamy świat

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
    • tworzy pytania,
    • szybko odnajduje wskazane obrazki,
    • koncentruje się na wykonywanym zadaniu.
    • rozwiązuje zadania tekstowe,
    • waży piłki na wadze szalkowej,
    • rozwija świadomość własnego ciała,
    • przedstawia słowa piosenki ruchem,
    • prawidłowo reaguje ruchem na dźwięki instrumentów,
    • wie, w jakie zabawy bawią się dzieci na świecie,
    • odczytuje nazwy kontynentów.
    • mówi zdanie, w którym wszystkie słowa rozpoczynają się głoską p,
    • wykonuje sprężystą piłeczkę.
    • wykonuje pracę plastyczną,
    • sprząta swoje miejsce pracy,
    • bierze udział w grze,
    • nawiązuje relacje rówieśnicze.
    • porządkuje elementy w kolejności od najmniejszego do największego i od 
        największego do najmniejszego,
    • dodaje i odejmuje w dostępnym zakresie,
    • rozwija świadomość własnego ciała,
    • potrafi wykonać ruchy do piosenki w metrum trójdzielnym,
    • śpiewa tekst na wymyśloną przez siebie melodię,
    • współdziała z dziećmi w grupie,
    • projektuje podwórko według planu.
    • wie, jak chronić się w upalne dni,
    • wykonuje projekt okularów.
    • wie, dokąd można udać się na wakacje,
    • liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
    • doskonali umiejętności komunikacyjne,
    • aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
    • dokładnie wykonuje ćwiczenia.
    • wie, jak należy postępować w czasie wakacji
    • zna ciekawe miejsca na świecie,
    • wykonuje pracę plastyczną,
    • wie, z jakimi krajami sąsiaduje Polska.
    • liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
    • wie, jakich potraw można spróbować w różnych państwach,
    • dokładnie wykonuje ćwiczenia.
    • wykonuje ciekawe improwizacje ruchowe do muzyki,
    • śpiewa piosenkę z różnym natężeniem głosu,
    • wypowiada się na określony temat,
    • wie, z czego słyną wybrane państwa.
    • wykonuje pracę plastyczną,
    • jest zadowolone z efektu swojej pracy,
    • określa kierunki i zapisuje ruch za pomocą kodu,
    • integruje się z innymi dziećmi podczas zabaw.

     

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIĘDZY INNYMI WIERSZ: – „Dziecięce marzenia.” (Barbara Szelągowska)

    W każdym zakątku naszego globu
    mieszkają dzieci.
    Niektóre żyją gdzieś na północy,
    a nad innymi wciąż słońce świeci!
    I choć je kolor skóry tak różni,
    to bez znaczenia!

    Każde z tych dzieci chce być kochane,
    chce mieć przyjaciół, cele, marzenia!
    Chcą podejmować własne decyzje;
    bywa, że złe!
    Chcą mieć poczucie własnej wartości
    i móc beztrosko uśmiechać się!

    Chcą być bezpieczne, lubią pomagać;
    tego im trzeba!
    Chcą być po prostu bardzo szczęśliwe!
    Wcale nie muszą mieć gwiazdek z nieba!


    III. PIOSENKA:
    „Hymn dzieci” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

    Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
    czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
    to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
    i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.

    Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
    każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
    Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
    dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
    przecież tak mało chce!

    Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
    niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
    Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
    na świecie pokój musi być.

    Ref.: Każde dziecko…

    Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
    i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
    Bo przecież pięknie można żyć,
    śnić tylko najpiękniejsze sny