Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.2
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (kwiecień 2025):
- Bajki i Baśnie.
- Na wiejskim podwórku.
- Wielkanoc
- Dbajmy o naszą planetę.
- Polska moją Ojczyzną.
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- słucha poleceń nauczyciela
- słucha uważnie opowiadania oraz wiersza
- poprawnie odpowiada na pytania
- używa zwrotów grzecznościowych
- rozwiązuje zagadki
- wzbogaca wiedzę nt. tradycji Wielkanocnych
- poznaje symbolikę pokarmów przygotowanych do święcenia
- wypowiada się nt. przedstawionych ilustracji
- wypowiada się na określone tematy
- dzieli wyrazy na sylaby
- wypowiada słowa rozpoczynające się na daną głoskę
- wymienia spółgłoski i samogłoski
- dokonuje analizy słuchowej wyrazów (głoska w nagłosie, wygłosie) zna znak graficzny liter ,, ł, Ł, z, Z”
- rozpoznaje i nazywa litery
- pisze litery po śladzie i samodzielnie
- buduje dłuższe wypowiedzi tworząc pełne zdania
- liczy poprawnie i porównuje liczebność zbiorów
- rozwiązuje zadania matematyczne
- jest sprawne manualnie
- samodzielnie wykonuje prace plastyczną
- precyzyjnie odrysowuje i wycina
- rysuje wg. Instrukcji
- samodzielnie wykonuje prace plastyczne
- samodzielnie układa puzzle
- dba o porządek i czystość otoczenia
- jest sprawne ruchowo
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
- zachowuje prawidłową postawę w czasie ćwiczeń
- aktywnie uczestniczy w zabawie
- przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
- śpiewa poznaną piosenkę
- tworzy melodie do rymowanki
- rozpoznaje muzykę głośną i cichą
- określa charakter muzyki (wesoła, smutna)
- układa rytmy
- segreguje przedmioty, zwierzęta i ludzi wg. różnych cech
- obserwuje i zauważa zmiany w przyrodzie
- ma wiedzę nt. zwierząt żyjących na wsi
- nazywa zwierzęta
- rozwiązuje zagadki o zwierzętach
- zna odgłosy zwierząt żyjących na wsi
- wie czym odżywiają się zwierzęta wiejskie
- segreguje przedmioty wg. koloru i wielkości
- dba o naszą planetę
- kształtuje postawy proekologiczne
- zapoznaje się z zasadami sprzątania świata
- zapoznaje się z właściwą segregacją odpadów
- zauważa zachodzące zmiany w otoczeniu
- zapoznaje się z legendą o Warszawie
- rozpoznaje flagę Polski oraz zna jej barwy
- rozpoznaje przedmioty po dotyku
- układa historyjkę wg. kolejności wydarzeń
- posługuje się określeniami: nad, pod, obok, za, przed, z prawej strony, z lewej strony
- odnajduje różnice w obrazkach
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Wiosna” muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota Kossakowska- Zieleń trawy, błękit nieba,
żółte słońce w górze świeci.
Cieszą się już wszystkie ptaki,
kwiaty oraz małe dzieci.
Ref: to wiosna, to wiosna, to wiosna.
Czaruje na łące.
To wiosna, to wiosna, to wiosna.
Łapie promienie gorące.2. Ciepły deszczyk dzisiaj pada,
będą pięknie rosły kwiaty.
Cieszą się już wróble szare,
oraz wszystkie leśne skrzaty.
Ref: to wiosna, to wiosna, to wiosna.
Czaruje na łące.
To wiosna, to wiosna, to wiosna.
Łapie promienie gorące.III. Wiersz: WIERSZ : „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej.
Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,
kiełbasa i żurek na pewno też będzie.Baba wielkanocna duża i pachnąca
i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie
W świąteczny bukiet ułożone.