Co nowego w tym miesiącu (5-latki gr.II)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.2

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (kwiecień 2025):

    1. Bajki i Baśnie.
    2. Na wiejskim podwórku.
    3. Wielkanoc
    4. Dbajmy o naszą planetę.
    5. Polska moją Ojczyzną.

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • słucha poleceń nauczyciela
    • słucha uważnie opowiadania oraz wiersza
    • poprawnie odpowiada na pytania
    • używa zwrotów grzecznościowych
    • rozwiązuje zagadki
    • wzbogaca wiedzę nt. tradycji Wielkanocnych
    • poznaje symbolikę pokarmów przygotowanych do święcenia
    • wypowiada się nt. przedstawionych ilustracji
    • wypowiada się na określone tematy
    • dzieli wyrazy na sylaby
    • wypowiada słowa rozpoczynające się na daną głoskę
    • wymienia spółgłoski i samogłoski
    • dokonuje analizy słuchowej wyrazów (głoska w nagłosie, wygłosie) zna znak graficzny liter ,, ł, Ł, z, Z”
    • rozpoznaje i nazywa litery
    • pisze litery po śladzie i samodzielnie
    • buduje dłuższe wypowiedzi tworząc pełne zdania
    • liczy poprawnie i porównuje liczebność zbiorów
    • rozwiązuje zadania matematyczne
    • jest sprawne manualnie
    • samodzielnie wykonuje prace plastyczną
    • precyzyjnie odrysowuje i wycina
    • rysuje wg. Instrukcji
    • samodzielnie wykonuje prace plastyczne
    • samodzielnie układa puzzle
    • dba o porządek i czystość otoczenia
    • jest sprawne ruchowo
    • bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
    • zachowuje prawidłową postawę w czasie ćwiczeń
    • aktywnie uczestniczy w zabawie
    • przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
    • śpiewa poznaną piosenkę
    • tworzy melodie do rymowanki
    • rozpoznaje muzykę głośną i cichą
    • określa charakter muzyki (wesoła, smutna)
    • układa rytmy
    • segreguje przedmioty, zwierzęta i ludzi wg. różnych cech
    • obserwuje i zauważa zmiany w przyrodzie
    • ma wiedzę nt. zwierząt żyjących na wsi
    • nazywa zwierzęta
    • rozwiązuje zagadki o zwierzętach
    • zna odgłosy zwierząt żyjących na wsi
    • wie czym odżywiają się zwierzęta wiejskie
    • segreguje przedmioty wg. koloru i wielkości
    • dba o naszą planetę
    • kształtuje postawy proekologiczne
    • zapoznaje się z zasadami sprzątania świata
    • zapoznaje się z właściwą segregacją odpadów
    • zauważa zachodzące zmiany w otoczeniu
    • zapoznaje się z legendą o Warszawie
    • rozpoznaje flagę Polski oraz zna jej barwy
    • rozpoznaje przedmioty po dotyku
    • układa historyjkę wg. kolejności wydarzeń
    • posługuje się określeniami: nad, pod, obok, za, przed, z prawej strony, z lewej strony
    • odnajduje różnice w obrazkach


    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Wiosna” muz. Jarosław Woźniewski, sł. Dorota Kossakowska

    1. Zieleń trawy, błękit nieba,
      żółte słońce w górze świeci.
      Cieszą się już wszystkie ptaki,
      kwiaty oraz małe dzieci.

    Ref: to wiosna, to wiosna, to wiosna.
    Czaruje na łące.
    To wiosna, to wiosna, to wiosna.
    Łapie promienie gorące.

    2. Ciepły deszczyk dzisiaj pada,
    będą pięknie rosły kwiaty.
    Cieszą się już wróble szare,
    oraz wszystkie leśne skrzaty.
     

    Ref: to wiosna, to wiosna, to wiosna.
    Czaruje na łące.
    To wiosna, to wiosna, to wiosna.
    Łapie promienie gorące.

    III. Wiersz: WIERSZ : „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej.

    Wielkanocny stół już przygotowany.
    Na nim pisanki i baranek lukrowany.
    Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,
    kiełbasa i żurek na pewno też będzie.

    Baba wielkanocna duża i pachnąca
    i owies zielony, co pędzi do słońca.
    W koszyczku święconka i bazie w wazonie
    W świąteczny bukiet ułożone.