Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.2
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (czerwiec 2025):
- Święto dzieci.
- Zmysły pomagają poznać świat.
- Środki lokomocji.
- Wakacje
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- słucha poleceń nauczyciela
- słucha uważnie opowiadania oraz wiersza
- poprawnie odpowiada na pytania
- używa zwrotów grzecznościowych
- buduje dłuższe wypowiedzi tworząc pełne zdania
- tworzy swobodne wypowiedzi dotyczące swoich marzeń
- rozpoznaje słowa zawierające głoskę „sz” oraz głoskę „r” w nagłosie i wygłosie
- wypowiada prawidłowo zgłoski, krótkie zdania i dłuższe wypowiedzi
- samodzielnie rozwiązuje zagadki
- wypowiada się nt. przedstawionych ilustracji
- wypowiada się na określone tematy
- mówi szeptem, umiarkowanym głosem, głośno, szybko, wolno
- reaguje na przerwy w muzyce, odtwarza rytm, rymowanki
- naśladuje odgłosy zwierząt
- śpiewa poznane piosenki
- zauważa zachodzące zmiany w przyrodzie
- samodzielnie rysuje swój autoportret
- jest sprawne manualnie
- rysuje i maluje na określony temat
- precyzyjnie wycina i przykleja elementy zgodnie z instrukcją
- samodzielnie wykonuje prace plastyczną
- dba o porządek i czystość otoczenia
- jest sprawne ruchowo
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
- zachowuje prawidłową postawę w czasie ćwiczeń
- aktywnie uczestniczy w zabawie
- przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
- bawi się zgodnie z innymi dziećmi i samodzielnie organizuje zabawę
- zna swoje prawa i potrafi je nazwać
- opowiada o swoich przyjaciołach
- mówi o swoich marzeniach
- rozpoznaje i nazywa emocje
- nazywa kontynenty i kształtuje pozytywne postawy
- rozwiązuje zadania matematyczne
- pisze litery oraz cyfry po śladzie
- przelicza poprawnie i dopasowuje zbiór elementów do danej cyfry
- porównuje liczebność zbiorów, klasyfikuje i segreguje przedmioty
- samodzielnie przelicza liczebniki główne oraz porządkowe
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
- nazywa środki lokomocji
- rozpoznaje pojazdy po wydawanym przez nie odgłosie
- zna numery alarmowe i wie jak się zachować w sytuacji zagrożenia
- zna podstawowe zmysły
- rozpoznaje smaki: słodki, kwaśny, słony, gorzki
- rozpoznaje przedmioty po dotyku
- buduje konstrukcje z różnego rodzaju klocków
- ustala zasady gier i zabaw
- układa obrazki w całość oraz tworzy historyjkę obrazkową
- zna zasady bezpiecznego spędzania czasu podczas wakacji
- ma dobrą koordynację wzrokowo-ruchową i wyobraźnię przestrzenną
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Wakacje” muz. Mirosław Krysztopa, sł. Dorota Kossakowska- Czas wakacji się zaczyna,
pora odpoczywać.
Słońce, morze na nas czeka,
góry czas zdobywać.
Ref: Bo ja kocham wakacje,
kocham wakacje,
jezioro i las.
Podróże dalekie,
podróże dalekie
i wesoły czas.2. Na wyprawę czas wyruszyć,
poznać coś nowego.
Zapamiętać jak najwięcej
mój drogi kolego.Ref: Bo ja kocham wakacje
kocham wakacje,
jezioro i las.
Podróże dalekie,
podróże dalekie
i wesoły czas.III. Wiersz: WIERSZ: „Przyjaciel” B. Koronkiewicz
Przyjaciel to jest wyjątkowy ktoś wśród ludzi,
ten, kto ma przyjaciela, nigdy się nie nudzi.
Z nim rozmowa na pewno przyjemność ci sprawi,
gdyż to samo was smuci i to samo bawi.Przyjaciel to ktoś taki, kto cię nie zawiedzie,
bo „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”,
To ktoś, z kim chcesz podzielić się ciastkiem, cukierkiem,
i do kogo mieć możesz zaufanie wielkie.Z przyjacielem masz zwykle jakieś wspólne sprawy,
ty pożyczysz mu książkę, on ci film ciekawy,
Czasem się z nim umówisz, by pograć w gry nowe
i życzenia też złożysz mu urodzinowe.Przyjaciel, kiedy trzeba, na pewno pomoże.
Z nim pójdziesz pograć w piłkę, pobiegasz na dworze
Albo spotkasz się w domu, kiedy wiatr i słota.
Bo prawdziwy przyjaciel jest na wagę złota!