-
Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu:
- My tacy sami a jednak inni
- Wyprawa do Zoo
- Wakacyjne podróże
- Pożegnania nadszedł czas
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- słucha z uwagą treści opowiadania i odpowiada na pytania,
- szanuje odmienność innych dzieci, wykazuje się tolerancją,
- eksperymentuje podczas zabaw z wodą i piaskiem,
- określa wybrane właściwości fizyczne piasku i wody.
- wyjaśnia znaczenie słowa przyjaciel,
- stosuje zwroty grzecznościowe w odpowiednich sytuacjach,
- wykonuje płynne ruchy zgodnie z rytmem i melodią,
- omawia wygląd dzieci różnych ras i narodowości, dzieli słowa na sylaby,
- przelicza na palcach, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej,
- uważnie obserwuje i słucha poleceń N.,
- bawi się w ulubione zabawy dzieci wybranych narodowości,
- poznaje wygląd poncza
- podaje rozwiązanie zagadki, podaje nazwy zabaw, w które może bawić się latem,
- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne, wypowiada się na temat ich wyglądu,
- rozpoznaje kształty, dopasowuje cienie wybranych zwierząt do ich kolorowych sylwet.
- nazywa i wyraża określone emocje,
- z uwagą słucha i powtarza z pamięci treść wiersza,
- naśladuje ruchy, dobiera właściwe kolory, kończy rozpoczęty wzór,
- rysuje linie faliste, stawia kropki.
- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne,
- wybiera właściwe obrazki, składa sylwety zwierząt z części, odtwarza liczbę słyszanych elementów, rozpoznaje odgłosy, dokonuje analizy i syntezy sylabowej,
- przelicza liczbę zwierząt w zakresie czterech, posługując się liczebnikami głównymi, porównuje liczebność dwóch zbiorów, ustala, gdzie jest więcej zwierząt,
- śpiewa piosenkę, porusza się zgodnie z muzyką, wykonuje układ taneczny.
- opowiada o swoich wymarzonych wakacjach.
- zgodnie współpracuje w zespole,
- wykonuje prawidłowo zadania podczas zabaw przy muzyce,
- układa obok siebie i liczy przedmioty,
- określa za pomocą przymiotników, jakie jest morze,
- opisuje nadmorski krajobraz,
- wypowiada się na określony temat,
- wykonuje pracę za pomocą techniki rysowania pastelami olejnymi,
- wymienia zasady zachowania, których należy przestrzegać w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,
- prawidłowo i świadomie reaguje na ustalone sygnały,
- łączy elementy ruchu z piosenką.
- ocenia liczebność zbioru bez liczenia, posługując się pojęciami, dużo – mało,
- poprawnie wykonuje ćwiczenia,
- porusza się we wskazanym przez N. kierunku.
- odgrywa scenkę, prezentując pozytywny wzorzec zachowania, stosuje zwroty grzecznościowe w odpowiednich sytuacjach,
- wykonuje według instrukcji pracę plastyczną na zadany temat,
- koloruje kredkami wskazane fragmenty rysunku.
- podaje nazwy pór roku, rozpoznaje na obrazku charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku,
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Wyścig rowerem” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
- Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.
Kiedy rowerem pędzę w dal,
w uszach mi świszcze wiatr.
Zostawiam z tyłu łąkę, las,
pozdrawiam każdy kwiat.Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,
kiedy pędzę na rowerze, cha,
kiedy pędzę na rowerze, hu,
kręcę, ile tchu2. Kiedy rowerem pędzę w dal
i kręcę pedałami,
koledzy chcą dogonić mnie
i wtedy się ścigamy.Kiedy rowerem pędzę w dal,
drogę do mety znam.
przyciskam mocniej, no i znów
medal ze złota mam.Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej…
III. Wiersz: „Dzieci na Ziemi.” Agaty Widzowskiej
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebieZulu z Afryki chodzi po drzewach
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus NamokoDzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
chcą być kochane, śmiać się szeroko
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.