Co nowego w tym miesiącu (4-latki)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu:

    • My tacy sami a jednak inni
    • Wyprawa do Zoo
    • Wakacyjne podróże
    • Pożegnania nadszedł czas

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • słucha z uwagą treści opowiadania i odpowiada na pytania,
    • szanuje odmienność innych dzieci, wykazuje się tolerancją,
    • eksperymentuje podczas zabaw z wodą i piaskiem,
    • określa wybrane właściwości fizyczne piasku i wody.
    • wyjaśnia znaczenie słowa przyjaciel,
    • stosuje zwroty grzecznościowe w odpowiednich sytuacjach,
    • wykonuje płynne ruchy zgodnie z rytmem i melodią,
    • omawia wygląd dzieci różnych ras i narodowości, dzieli słowa na sylaby,
    • przelicza na palcach, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej,
    • uważnie obserwuje i słucha poleceń N.,
    • bawi się w ulubione zabawy dzieci wybranych narodowości,
    • poznaje wygląd poncza
    • podaje rozwiązanie zagadki, podaje nazwy zabaw, w które może bawić się latem,
    • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne, wypowiada się na temat ich wyglądu,
    • rozpoznaje kształty, dopasowuje cienie wybranych zwierząt do ich kolorowych sylwet.
    • nazywa i wyraża określone emocje,
    • z uwagą słucha i powtarza z pamięci treść wiersza,
    • naśladuje ruchy, dobiera właściwe kolory, kończy rozpoczęty wzór,
    • rysuje linie faliste, stawia kropki.
    • rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne,
    • wybiera właściwe obrazki, składa sylwety zwierząt z części, odtwarza liczbę słyszanych elementów, rozpoznaje odgłosy, dokonuje analizy i syntezy sylabowej,
    • przelicza liczbę zwierząt w zakresie czterech, posługując się liczebnikami głównymi, porównuje liczebność dwóch zbiorów, ustala, gdzie jest więcej zwierząt,
    • śpiewa piosenkę, porusza się zgodnie z muzyką, wykonuje układ taneczny.
    • opowiada o swoich wymarzonych wakacjach.
    • zgodnie współpracuje w zespole,
    • wykonuje prawidłowo zadania podczas zabaw przy muzyce,
    • układa obok siebie i liczy przedmioty,
    • określa za pomocą przymiotników, jakie jest morze,
    • opisuje nadmorski krajobraz,
    • wypowiada się na określony temat,
    • wykonuje pracę za pomocą techniki rysowania pastelami olejnymi,
    • wymienia zasady zachowania, których należy przestrzegać w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,
    • prawidłowo i świadomie reaguje na ustalone sygnały,
    • łączy elementy ruchu z piosenką.
    • ocenia liczebność zbioru bez liczenia, posługując się pojęciami, dużo – mało,
    • poprawnie wykonuje ćwiczenia,
    • porusza się we wskazanym przez N. kierunku.
    • odgrywa scenkę, prezentując pozytywny wzorzec zachowania, stosuje zwroty grzecznościowe w odpowiednich sytuacjach,
    • wykonuje według instrukcji pracę plastyczną na zadany temat,
    • koloruje kredkami wskazane fragmenty rysunku.
    • podaje nazwy pór roku, rozpoznaje na obrazku charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku,

     

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Wyścig rowerem” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

    1. Kiedy rowerem pędzę w dal
      i kręcę pedałami,
      koledzy chcą dogonić mnie
      i wtedy się ścigamy.

    Kiedy rowerem pędzę w dal,
    w uszach mi świszcze wiatr.
    Zostawiam z tyłu łąkę, las,
    pozdrawiam każdy kwiat.

    Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej,
    kiedy pędzę na rowerze, cha,
    kiedy pędzę na rowerze, hu,
    kręcę, ile tchu

    2. Kiedy rowerem pędzę w dal
    i kręcę pedałami,
    koledzy chcą dogonić mnie
    i wtedy się ścigamy.

    Kiedy rowerem pędzę w dal,
    drogę do mety znam.
    przyciskam mocniej, no i znów
    medal ze złota mam.

    Ref.: Kiedy pędzę na rowerze, hej…

     

    III. Wiersz: „Dzieci na Ziemi.” Agaty Widzowskiej

    Na kuli ziemskiej bawią się dzieci
    cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci
    a księżyc mruga oczkiem na niebie
    do wszystkich ludzi, również do ciebie

    Zulu z Afryki chodzi po drzewach
    a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
    Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
    na słoniu jeździ Hindus Namoko

    Dzieci się różnią kolorem skóry,
    jednak są dumne ze swej kultury
    i choć w dziwacznych mówią językach,
    pragną się bawić, tańczyć i brykać!

    Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
    chcą być kochane, śmiać się szeroko
    jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
    a zamiast wojen mieć tylko święta!

    Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
    tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.