Aktualnie uczymy się w grupie 6-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (kwiecień 2024):
- Wiosna na wsi.
- Dbamy o przyrodę.
- Puk,puk,to ja sztuka.
- W świecie zwierząt.
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- wie, jakie odgłosy wydają wybrane zwierzęta wiejskie,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- zna nazwy różnych wag,
- określa, który przedmiot jest cięższy, a który lżejszy,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- poznaje możliwości swojego ciała.
- poznaje możliwości swojego ciała,
- układa historyjkę obrazkową,
- przeplata wełnę na krośnie.
- wie, że istnieją różne gatunki kaczek,
- zgodnie pracuje z pozostałymi członkami zespołu,
- wzbogaca pracę o swoje pomysły.
- wie, że należy dbać o planetę Ziemię,
- dzieli słowa na głoski,
- rozpoznaje i nazywa literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
- wie, na czym polega segregowanie śmieci,
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
- dokładnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
- potrafi wykonać ruchy do prezentowanego tekstu,
- wykonuje zadania w skupieniu,
- wypowiada się na określony temat,
- wykonuje odznakę przyjaciela przyrody.
- wymyśla zastosowanie dla energii wiatru,
- zapisuje ruch za pomocą kodu,
- współpracuje z innymi dziećmi.
- czyta wyrazy,
- wie, kim był Fryderyk Chopin,
- rysuje oburącz ilustrację do muzyki.
- poznaje monety i banknoty,
- wykonuje proste obliczenia pieniężne,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
- rozwija świadomość własnego ciała.
- przedstawia treść piosenki ruchem,
- wykonuje ruchy w rytmie melodii piosenki,
- poznaje nazwy zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,
- bierze udział w scenie filmowej.
- rozwiązuje krzyżówkę,
- sprząta swoje miejsce pracy,
- przygotowuje kulki z plasteliny,
- bierze udział w grze zespołowej.
- dzieli wyrazy na głoski,
- wykonuje maskę słonia,
- poznaje ciekawostki o słoniach.
- rozwiązuje zadania tekstowe,
- posługuje się liczebnikami porządkowymi,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
- rozwija świadomość własnego ciała.
- wie, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany,
- wie, że woda pokrywa ok. 70% powierzchni Ziemi.
- wzbogaca wiedzę o zwierzętach,
- umie współpracować z innymi dziećmi,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
- rozwija świadomość własnego ciała.
- poznaje różne gatunki ryb,
- respektuje zasady pracy w grupie,
- tworzy kod.
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIĘDZY INNYMI WIERSZ: – „Psotna świnka” (autorka: H. Bechlerowa)
Rzekł kaczorek do gąsiorka:
– Świetnie się zabawić można!
Patrz, kartofel wypadł z worka –
będzie z niego piłka nożna.Leci piłka w różne strony:
wyżej, niżej, w lewo, w prawo…
Patrzy indyk, kot i wrony,
Łatek szczeka: – Brawo, brawo!Sroka ze wsi przyleciała,
łebkiem kręci, dziób otwiera
i rozgłasza po wsi całej:
– Górą kaczki! Dwa do zera!Nie skończyły się zawody,
bo malutka Michalinka
otworzyła nagle chlewik
i wypadła stamtąd świnka.– Dość zabawy! – głośno rzekła,
zjadła piłkę i – uciekła.
III. PIOSENKA: „Poznajmy się” – (sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec)- Hej, dzieciaki! Oto Diego –
żółw niezwykle pomysłowy.
Ciągle marzy i rozmyśla,
lecz nie traci przy tym głowy.
Przyjacielska panda Lila
zawsze dłoń pomocną poda.
Gdy się boisz albo smucisz,
chętnie ci otuchy doda.Ref.: Diego, Lila, Rysio, Zoja
to prawdziwi przyjaciele.
Z nimi świat odkrywać warto.
Z nimi raźniej i weselej.- Ruda Zoja, wiewióreczka,
towarzyska i wesoła
swym uśmiechem i humorem
smutki w mig rozgonić zdoła.
A ryś Rysio jest ambitny.
On się nigdy nie poddaje.
Nawet kiedy łamigłówka
bardzo trudna się wydaje.Ref.: Diego, Lila, Rysio, Zoja
to prawdziwi przyjaciele.
Z nimi świat odkrywać warto.
Z nimi raźniej i weselej.