Co nowego w tym miesiącu (4-latki) nowa grupa?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (wrzesień 2024):

    • Tydzień 1: Ja i moi koledzy w przedszkolu
    • Tydzień 2: Nasze przedszkole
    • Tydzień 3: Na ulicy
    • Tydzień 4: Dary sadu

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • wypowiada swoje imię i nazwisko,
    • wypowiada imiona kolegów i koleżanek z grupy,
    • tworzy plakat z imionami,
    • wykonuje pracę plastyczną,
    • uczestniczy w zabawie przy piosence,
    • stosuje zwroty grzecznościowe,
    • zapoznaje się z salami w przedszkolu,
    • przestrzega określonych zasad,
    • zapoznaje się z nowymi zabawkami,
    • odkłada zabawki na właściwe miejsce,
    • ilustruje ruchem tekst piosenki,
    • przelicza zabawki w zbiorach,
    • rozpoznaje swój znaczek,
    • dobiera obrazki w pary,
    • ustala równoliczność zbioru, łącząc elementy w pary,
    • koloruje obrazek według wzoru,
    • wypowiada się na temat kolorów,
    • rozróżnia prawą i lewą stronę,
    • zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy,
    • rozwiązuje zagadki,
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
    • nazywa figury geometryczne,
    • zna numery alarmowe,
    • wymienia owoce rosnące w sadzie,
    • dzieli na sylaby nazwy owoców,
    • wymienia oznaki jesieni,
    • posługuje się pojęciem, tyle samo,
    • śpiewa piosenkę,
    • rozpoznaje i nazywa warzywa
    • lepi z piasku różne formy
    • uczestniczy w zabawie
    • samodzielnie wykonuje pracę
    • stosuje się do zasad zabawy
    • wypowiada się na forum grupy
    • chętnie bierze udział w zabawie relaksacyjnej
    • prawidłowo wykonuje zdania ruchowe
    • precyzyjnie koloruje warzywa
    • przelicza liczebnikami porządkowymi
    • zna kolejność pór roku
    • klasyfikuje przedmioty
    • bawi się zgonie innymi
    • wymienia różne potrawy z warzyw
    • wycina elementy obrazka i układa je w całość
    • rozpoznaje emocje
    • określa charakter muzyki „smutna- wesoła”
    • nazywa warzywa na obrazkach
    • wycina po wyznaczonej linii
    • odkłada zabawki na miejsce
    • szanuje wytwory prac innych dzieci
    • rozpoznaje warzywa po smaku, węchu, dotyku
    • ocenia właściwości przedmiotów
    • buduje dłuższe zdania
    • rysuje precyzyjnie po śladzie
    • bawi się bezpiecznie na placu
    • zna kolory
    • chętnie bierze udział w zabawie
    • pamięta o pracy domowej
    • wie, dlaczego trzeba jeść owoce
    • wypowiada się na temat zjawisk przyrodniczych jesienią
    • zna pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
    • potrafi poprawnie przeliczać
    • rozpoznaje drzewa owocowe
    • potrafi poradzić sobie z przegraną
    • wybiera samodzielnie rodzaj zabawy
    • sprawnie lepi z plasteliny
    • uważnie słucha piosenki
    • potrafi określić tempo i głośność
    • rysuje do słów rymowanki
    • wie skąd mamy jabłka
    • formuje owoc z drutu
    • koloruje wg kodu
    • kończy swoje zadanie
    • nazywa przedstawione owoce
    • pomaga w przygotowaniu sałatki
    • potrafi łączyć ruch z muzyką
    • rozpoznaje owoce za pomocą zmysłów

     

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Cztery koła” (sł. i muz. Maria Tomaszewska)

    Cztery koła w samochodzie
    dwa są z tyłu, dwa na przodzie.
    2x

    A w rowerze koła dwa
    kiedy jadę gwiżdże wiatr.
    2x

    Jedno koło młyńskie tu jest
    wciąż się kręci, gdy pracuję.
    2x

     

    III. WIERSZ – „Kolorowe światła”

    Na ruchliwej ulicy trzy światła mrugają.
    Czerwone, żółte, zielone – co oznaczają?

    Samochody jadą, gdy czerwone świeci.
    Jakie ma być światło, gdy przechodzą dzieci?

    Najpierw żółte krótko mruga;
    – gdy zielone się zapala, wtedy idzie Jaś i Ala.