Aktualnie uczymy się w grupie 5-latków gr.1
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (listopad 2024):
- Temat 1: W co się bawić, kiedy pada deszcz?
- Temat 2: Mały patriota
- Temat 3: Mój przyjaciel miś
- Temat 4: Domowe zwierzęta
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- -liczy wyrazy w zdaniach
- -zna znak graficzny litery d, D
- -układa schematy wyrazów
- -prawidłowo posługuje się kredkami
- -zauważa różnice w wyglądzie domów
- -prawidłowo powtarza zgłoski
- -precyzyjnie rysuje szlaczki i litery
- -wypowiada się nt. obrazka
- -dzieli nazwy na sylaby
- -pisze po śladzie i samodzielnie
- -zna symbole narodowe
- – opowiada treść legendy o Lechu, Czechu i Rusie
- -zna treść hymnu
- -potrafi zachować właściwą postawę podczas śpiewania hymnu
- -zauważa na państwowych budynkach symbole narodowe
- -określa miejsce danej głoski
- -wypowiada słowa rozpoczynające się na daną głoskę
- -dobrze przelicza
- -czyta podpisy do obrazków
- -aktywnie i chętnie uczestniczy w zajęciu muzycznym
- -szybko reaguje na zmiany tempa i rytmu
- -zachowuje wierność kolorystyki godła
- -posługuje się określeniami długi, krótki, dłuższy, krótszy
- -rozpoznaje litery i czyta sylaby i wyrazy
- -zna datę Narodowego Święta Niepodległości
- -wie kto to był Józef Piłsudski
- -układa zdania
- -koloruje wg wzoru
- -przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
- -precyzyjnie rysuje po śladzie i ozdabia wg pomysłu
- -zna znak graficzny litery Y,y
- -dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazu „domy”
- -wycina precyzyjnie określone kształty
- -samodzielnie tworzy pracę
- -bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru
- -wyszukuje literę y w wyrazach
- -wymienia spółgłoski i samogłoski
- -słucha z uwagą opowiadania
- -rozpoznaje emocje
- -formułuje właściwe wnioski
- -śpiewa poznaną piosenkę
- -porusza się w rytm melodii
- -obserwuje i wypowiada się nt. zauważonych zmian
- -rysuje przedmioty , których nazwy zawierają głoskę y
- -pisze precyzyjnie
- -zna znak graficzny cyfry 0
- -przelicza liczebnikami głównymi
- -precyzyjnie rysuje
- -pisze cyfrę 0 po śladzie
- -zna instrumenty perkusyjne
- -potrafi skupić uwagę
- -wyróżnia głoski w nagłosi
- -rozwiązuje zagadki
- -wymieni szczegóły jesiennej pogody
- -zauważa zmiany w przyrodzie
- -układa rytmy z tworzywa przyrodniczego
- -dokonuje analizy słuchowej wyrazów
- -przestrzega ustalonych wcześniej zasad dobrej zabawy
- -układa rymy do podanych słów
- -stawia się na zbiórki i ćwiczy z innymi
- -zna znak graficzny litery l, L
- -pisze literę y po śladzie
- -dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazu „domy”
- -wyszukuje literę y w wyrazach
- -prawidłowo powtarza dźwięki
- -zna historie powstania pluszowego misia
- -wymienia kilka znanych postaci (Jogi, Puchatek……)
- -prawidłowo posługuje się ołówkiem
- -szuka wyrazów przeciwnych
- -dorysuje uszy, nos…..,
- -przelicza elementy zbiorów
- -wypowiada się nt. dzisiaj poznanego niedźwiedzia, jego wyglądu, zwyczajów
- -rozpoznaje i nazywa litery
- -zna zabawę „Stary niedźwiedź”
- -lepi z plasteliny misia
- -słucha uważnie opowiadania
- -słucha poleceń ruchowych nauczyciela
- -nazywa rozpoznane rośliny
- -wycina obrazki i układa je wg kolejności zdarzeń
- -tworzy opowiadanie do historyjki
- -dba o porządek wokół siebie
- -rozpoznaje głosy zwierząt
- -zna znak graficzny litery K,k
- -dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazów
- -wypowiada się nt. zwierząt
- -kończy słowa na określoną sylabę
- -wypowiada się dłuższymi zdaniami
- -jest opiekuńcze wobec zwierząt
- -kalkuje sylwety zwierząt
- -wycina precyzyjnie określone kształty
- -dba o estetykę pracy
- -zauważa zmiany w pogodzie
- -rysuje portret zwierzątka
- -nazywa różne gatunki żółwia
- -potrafi opowiedzieć o jego trybie życia
II. Piosenka: „Deszcz” – muz. Mirosław Krysztopa, sł. Dorota Kossakowska
- Deszcz pada dziś od rana,
już zmoczył cały świat.
Deszcz lubią wszystkie drzewa,
i nawet mały kwiat
Ref: Kap, kap, plum, plum,
kap, kap, plum, plum /2x
deszczowa brzmi muzyka.Kap, kap, plum, plum,
kap, kap, plum, plum /2x
za chmurą słońce znika.2. Deszczowe chmury płyną,
a słońce smacznie śpi.
Gdzieś pod kamieniem małym,
o deszczu mrówka śni.Ref: Kap, kap…
3. Dziś idę po kałużach,
podziwiam mokry świat.
Spoglądam w niebo szare,
bo deszczyk to mój brat.Ref: Kap, kap…
III. Wiersz: „Deszczowa muzyka” – wiersz Doroty Kossakowskiej.
Deszcz od rana pada,
leje się strużkami.
Na wszystkich chodnikach,
woda pod nogami.Dzwoni w szyby okien,
stuka w parapety.
Zmoczył dwa sweterki,
i cztery skarpety.Granie kropelkowe,
wkoło się roznosi.
A malutka muszka,
o słoneczko prosi.