Co nowego w tym miesiącu (4-latki gr.II)?

  • Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków

    Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (luty 2024):

    • Bajki, baśnie, bajeczki.
    • Wspaniałe zabawy na śniegu.
    • Tajemnice kosmosu.
    • W dziecięcym laboratorium.

     

    I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:

    • wypowiada się zdaniami na określony temat,
    • odróżnia informacje prawdziwe od nieprawdziwych,
    • rozpoznaje, w którym momencie ma rozpocząć grę na instrumencie,
    • rozwiązuje zagadki,
    • ustala bez liczenia liczebność zbiorów, stosując określenia: mniej, więcej, tyle samo,
    • potrafi przeliczać w zakresie 5,
    • aktywnie wykonuje ćwiczenia,
    • wie, że ruch to zdrowie,
    • śpiewa piosenkę,
    • wie, o czym opowiada piosenka,
    • rozpoznaje bohaterów znanych baśni,
    • uczy się wiersza na pamięć,
    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
    • wykonuje ilustracje za pomocą techniki odbijania,
    • wykonuje pracę plastyczną,
    • sprząta swoje miejsce pracy,
    • wykonuje maskotkę smoka,
    • wymyśla imię dla smoka,
    • dzieli słowa na sylaby,
    • wymienia zabawy na śniegu,
    • współtworzy kodeks postępowania podczas zabaw na śniegu i lodzie,
    • przelicza w dostępnym sobie zakresie,
    • kontynuuje zauważony rytm,
    • aktywnie wykonuje ćwiczenia,
    • poznaje możliwości swojego ciała,
    • potrafi zaśpiewać fragmenty piosenek w różnym tempie, zmieniając natężenie głosu,
    • wymienia wybrane sporty zimowe,
    • uczestniczy w zabawach badawczych,
    • zna właściwości śniegu i lodu,
    • wykonuje pracę plastyczną,
    • ogląda reprodukcje obrazów,
    • współpracuje z dziećmi podczas zabaw,
    • wypowiada się na temat opowiadania,
    • wie, jakie są planety w Układzie Słonecznym,
    • wie, że musi dbać o prawidłową postawę,
    • potrafi łączyć ruch z piosenką,
    • chętnie uczestniczy w zabawach z muzyką,
    • wie, jak wygląda pojazd kosmiczny,
    • bierze czynny udział w wykonywaniu eksperymentów,
    • swobodnie wypowiada się na temat kosmosu,
    • potrafi działać w zespole,
    • bierze udział w zabawach językowych,
    • wie, jakich przyborów potrzebuje naukowiec do pracy,
    • mówi o swoich spostrzeżeniach i wyciąga wnioski,
    • uczestniczy w eksperymencie,
    • potrafi wykonać układ taneczny do muzyki klasycznej,
    • wie, jakie przedmioty przyciąga magnes,
    • składa wulkan według instrukcji,
    • bierze udział w grupowej grze planszowej.

    II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: ,,Podróż w kosmos” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

    1. Dziś polecimy rakietą w kosmos,
      to będzie podróż niezapomniana,
      bo zobaczymy gwiazdy, planety
      i czarne dziury, piękne komety.

    Ref.: O! Rakieta już startuje,
    dużo dzieci zabrać chce.
    Jeśli z nami chcesz polecieć,
    to się spiesz! To się spiesz!

    1. Obserwujemy Układ Słoneczny,
      widzimy naszą Ziemię z oddali.
      Mijamy UFO, wielkie rakiety
      i latające różne pojazdy.

    Ref.: O! Rakieta już startuje…

     

    III. Wiersz: ,,Mały naukowiec” Agata Widzowska

    Od wczoraj jestem bardzo zajęty:
    robię mikstury, mieszam składniki.
    Ach! Jak ja lubię eksperymenty!
    I mam codziennie świetne wyniki!

    Potrafię stworzyć:
    tęczę z cukierków,
    meduzę z folii,
    wulkan z bąbelków,
    kryształki solne,
    bańki mydlane,
    więc naukowcem słynnym zostanę!

    Chcesz odnieść sukces w eksperymentach?
    Poproś o pomoc tatę i mamę,
    o bezpieczeństwie zawsze pamiętaj,
    bo wulkan może pobrudzić ścianę!