Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (luty 2024):
- Bajki, baśnie, bajeczki.
- Wspaniałe zabawy na śniegu.
- Tajemnice kosmosu.
- W dziecięcym laboratorium.
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- wypowiada się zdaniami na określony temat,
- odróżnia informacje prawdziwe od nieprawdziwych,
- rozpoznaje, w którym momencie ma rozpocząć grę na instrumencie,
- rozwiązuje zagadki,
- ustala bez liczenia liczebność zbiorów, stosując określenia: mniej, więcej, tyle samo,
- potrafi przeliczać w zakresie 5,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia,
- wie, że ruch to zdrowie,
- śpiewa piosenkę,
- wie, o czym opowiada piosenka,
- rozpoznaje bohaterów znanych baśni,
- uczy się wiersza na pamięć,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- wykonuje ilustracje za pomocą techniki odbijania,
- wykonuje pracę plastyczną,
- sprząta swoje miejsce pracy,
- wykonuje maskotkę smoka,
- wymyśla imię dla smoka,
- dzieli słowa na sylaby,
- wymienia zabawy na śniegu,
- współtworzy kodeks postępowania podczas zabaw na śniegu i lodzie,
- przelicza w dostępnym sobie zakresie,
- kontynuuje zauważony rytm,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia,
- poznaje możliwości swojego ciała,
- potrafi zaśpiewać fragmenty piosenek w różnym tempie, zmieniając natężenie głosu,
- wymienia wybrane sporty zimowe,
- uczestniczy w zabawach badawczych,
- zna właściwości śniegu i lodu,
- wykonuje pracę plastyczną,
- ogląda reprodukcje obrazów,
- współpracuje z dziećmi podczas zabaw,
- wypowiada się na temat opowiadania,
- wie, jakie są planety w Układzie Słonecznym,
- wie, że musi dbać o prawidłową postawę,
- potrafi łączyć ruch z piosenką,
- chętnie uczestniczy w zabawach z muzyką,
- wie, jak wygląda pojazd kosmiczny,
- bierze czynny udział w wykonywaniu eksperymentów,
- swobodnie wypowiada się na temat kosmosu,
- potrafi działać w zespole,
- bierze udział w zabawach językowych,
- wie, jakich przyborów potrzebuje naukowiec do pracy,
- mówi o swoich spostrzeżeniach i wyciąga wnioski,
- uczestniczy w eksperymencie,
- potrafi wykonać układ taneczny do muzyki klasycznej,
- wie, jakie przedmioty przyciąga magnes,
- składa wulkan według instrukcji,
- bierze udział w grupowej grze planszowej.
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: ,,Podróż w kosmos” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
- Dziś polecimy rakietą w kosmos,
to będzie podróż niezapomniana,
bo zobaczymy gwiazdy, planety
i czarne dziury, piękne komety.
Ref.: O! Rakieta już startuje,
dużo dzieci zabrać chce.
Jeśli z nami chcesz polecieć,
to się spiesz! To się spiesz!- Obserwujemy Układ Słoneczny,
widzimy naszą Ziemię z oddali.
Mijamy UFO, wielkie rakiety
i latające różne pojazdy.
Ref.: O! Rakieta już startuje…
III. Wiersz: ,,Mały naukowiec” Agata Widzowska
Od wczoraj jestem bardzo zajęty:
robię mikstury, mieszam składniki.
Ach! Jak ja lubię eksperymenty!
I mam codziennie świetne wyniki!Potrafię stworzyć:
tęczę z cukierków,
meduzę z folii,
wulkan z bąbelków,
kryształki solne,
bańki mydlane,
więc naukowcem słynnym zostanę!Chcesz odnieść sukces w eksperymentach?
Poproś o pomoc tatę i mamę,
o bezpieczeństwie zawsze pamiętaj,
bo wulkan może pobrudzić ścianę!