Aktualnie uczymy się w grupie 4-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (wrzesień 2024):
- Tydzień 1: Ja i moi koledzy w przedszkolu
- Tydzień 2: Nasze przedszkole
- Tydzień 3: Na ulicy
- Tydzień 4: Dary sadu
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- wypowiada swoje imię i nazwisko,
- wypowiada imiona kolegów i koleżanek z grupy,
- tworzy plakat z imionami,
- wykonuje pracę plastyczną,
- uczestniczy w zabawie przy piosence,
- stosuje zwroty grzecznościowe,
- zapoznaje się z salami w przedszkolu,
- przestrzega określonych zasad,
- zapoznaje się z nowymi zabawkami,
- odkłada zabawki na właściwe miejsce,
- ilustruje ruchem tekst piosenki,
- przelicza zabawki w zbiorach,
- rozpoznaje swój znaczek,
- dobiera obrazki w pary,
- ustala równoliczność zbioru, łącząc elementy w pary,
- koloruje obrazek według wzoru,
- wypowiada się na temat kolorów,
- rozróżnia prawą i lewą stronę,
- zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy,
- rozwiązuje zagadki,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
- nazywa figury geometryczne,
- zna numery alarmowe,
- wymienia owoce rosnące w sadzie,
- dzieli na sylaby nazwy owoców,
- wymienia oznaki jesieni,
- posługuje się pojęciem, tyle samo,
- śpiewa piosenkę,
- rozpoznaje i nazywa warzywa
- lepi z piasku różne formy
- uczestniczy w zabawie
- samodzielnie wykonuje pracę
- stosuje się do zasad zabawy
- wypowiada się na forum grupy
- chętnie bierze udział w zabawie relaksacyjnej
- prawidłowo wykonuje zdania ruchowe
- precyzyjnie koloruje warzywa
- przelicza liczebnikami porządkowymi
- zna kolejność pór roku
- klasyfikuje przedmioty
- bawi się zgonie innymi
- wymienia różne potrawy z warzyw
- wycina elementy obrazka i układa je w całość
- rozpoznaje emocje
- określa charakter muzyki „smutna- wesoła”
- nazywa warzywa na obrazkach
- wycina po wyznaczonej linii
- odkłada zabawki na miejsce
- szanuje wytwory prac innych dzieci
- rozpoznaje warzywa po smaku, węchu, dotyku
- ocenia właściwości przedmiotów
- buduje dłuższe zdania
- rysuje precyzyjnie po śladzie
- bawi się bezpiecznie na placu
- zna kolory
- chętnie bierze udział w zabawie
- pamięta o pracy domowej
- wie, dlaczego trzeba jeść owoce
- wypowiada się na temat zjawisk przyrodniczych jesienią
- zna pojęcia: kompot, konfitura, dżem, galaretka, sok
- potrafi poprawnie przeliczać
- rozpoznaje drzewa owocowe
- potrafi poradzić sobie z przegraną
- wybiera samodzielnie rodzaj zabawy
- sprawnie lepi z plasteliny
- uważnie słucha piosenki
- potrafi określić tempo i głośność
- rysuje do słów rymowanki
- wie skąd mamy jabłka
- formuje owoc z drutu
- koloruje wg kodu
- kończy swoje zadanie
- nazywa przedstawione owoce
- pomaga w przygotowaniu sałatki
- potrafi łączyć ruch z muzyką
- rozpoznaje owoce za pomocą zmysłów
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIEDZY INNYMI PIOSENKĘ: „Cztery koła” (sł. i muz. Maria Tomaszewska)
Cztery koła w samochodzie
dwa są z tyłu, dwa na przodzie.
2xA w rowerze koła dwa
kiedy jadę gwiżdże wiatr.
2xJedno koło młyńskie tu jest
wciąż się kręci, gdy pracuję.
2xIII. WIERSZ – „Kolorowe światła”
Na ruchliwej ulicy trzy światła mrugają.
Czerwone, żółte, zielone – co oznaczają?Samochody jadą, gdy czerwone świeci.
Jakie ma być światło, gdy przechodzą dzieci?Najpierw żółte krótko mruga;
– gdy zielone się zapala, wtedy idzie Jaś i Ala.