Aktualnie uczymy się w grupie 6-latków
Tematy realizowane w bieżącym miesiącu (czerwiec, lipiec 2024):
Czerwiec:
- Czego dzieci potrzebują.
- Lato, lato, lato czeka.
- Wkrótce wakacje.
Lipiec:
- Zwiedzamy świat
I. WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA – Dziecko:
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
- tworzy pytania,
- szybko odnajduje wskazane obrazki,
- koncentruje się na wykonywanym zadaniu.
- rozwiązuje zadania tekstowe,
- waży piłki na wadze szalkowej,
- rozwija świadomość własnego ciała,
- przedstawia słowa piosenki ruchem,
- prawidłowo reaguje ruchem na dźwięki instrumentów,
- wie, w jakie zabawy bawią się dzieci na świecie,
- odczytuje nazwy kontynentów.
- mówi zdanie, w którym wszystkie słowa rozpoczynają się głoską p,
- wykonuje sprężystą piłeczkę.
- wykonuje pracę plastyczną,
- sprząta swoje miejsce pracy,
- bierze udział w grze,
- nawiązuje relacje rówieśnicze.
- porządkuje elementy w kolejności od najmniejszego do największego i od
największego do najmniejszego, - dodaje i odejmuje w dostępnym zakresie,
- rozwija świadomość własnego ciała,
- potrafi wykonać ruchy do piosenki w metrum trójdzielnym,
- śpiewa tekst na wymyśloną przez siebie melodię,
- współdziała z dziećmi w grupie,
- projektuje podwórko według planu.
- wie, jak chronić się w upalne dni,
- wykonuje projekt okularów.
- wie, dokąd można udać się na wakacje,
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
- doskonali umiejętności komunikacyjne,
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
- dokładnie wykonuje ćwiczenia.
- wie, jak należy postępować w czasie wakacji
- zna ciekawe miejsca na świecie,
- wykonuje pracę plastyczną,
- wie, z jakimi krajami sąsiaduje Polska.
- liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
- wie, jakich potraw można spróbować w różnych państwach,
- dokładnie wykonuje ćwiczenia.
- wykonuje ciekawe improwizacje ruchowe do muzyki,
- śpiewa piosenkę z różnym natężeniem głosu,
- wypowiada się na określony temat,
- wie, z czego słyną wybrane państwa.
- wykonuje pracę plastyczną,
- jest zadowolone z efektu swojej pracy,
- określa kierunki i zapisuje ruch za pomocą kodu,
- integruje się z innymi dziećmi podczas zabaw.
II. W TYM MIESIĄCU POZNAMY MIĘDZY INNYMI WIERSZ: – „Dziecięce marzenia.” (Barbara Szelągowska)
W każdym zakątku naszego globu
mieszkają dzieci.
Niektóre żyją gdzieś na północy,
a nad innymi wciąż słońce świeci!
I choć je kolor skóry tak różni,
to bez znaczenia!Każde z tych dzieci chce być kochane,
chce mieć przyjaciół, cele, marzenia!
Chcą podejmować własne decyzje;
bywa, że złe!
Chcą mieć poczucie własnej wartości
i móc beztrosko uśmiechać się!Chcą być bezpieczne, lubią pomagać;
tego im trzeba!
Chcą być po prostu bardzo szczęśliwe!
Wcale nie muszą mieć gwiazdek z nieba!
III. PIOSENKA: „Hymn dzieci” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
przecież tak mało chce!Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.Ref.: Każde dziecko…
Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny